Založ si blog

Krajina rovina

krajinaDiskutovaný album speváčky Jany Kirschner. Pri prvom vypočutí som bol mierne zmätený. A to Janu zbožňujem! Hah, lenže toto vážení nie je hudba na prvé počutie! Ani náhodou! Ja som síce skôr na tancovanie. Rád počúvam rýchle, dynamické piesne, pri ktorých sa môžem vyblázniť do nemoty. Krajina rovina je však album na počúvanie. Je nevyhnutné si pohodlne ľahnúť a počúvať. Krásne sa človek zrelaxuje. Od Jany ťažko čakať tanečné pecky.

Niekedy, keď ľudia chceli pôsobiť intelektuálne na otázku: „Akú hudbu počúvaš?“ Odpovedali: „Počúvam Stinga, U2, Bjork…….“ a podobne. Mňa títo interpreti – síce kvalitní, vôbec neoslovovali. Počúval som totálny komerčný pop a počúvam ho dodnes. Aj keď počúvam už vlastne skutočne všetko. Aj ja som bol z tých, čo som mútil vodu a odpovedal na otázku, že počúvam Stinga a U2. Nie! Dnes sa už nehrám na niekoho iného, ktorý mi je vlastne nesympatický. Som sám sebou a je mi jedno, čo si kto myslí o mojom hudobnom vkuse. V detstve som veľmi veľa počúval Michaela Jacksona, Janet Jackson, INXS, Paulu Abdul, Depeche Mode….ináč aj keď ste počúvali Princea mali ste vyberaný vkus. Prince ma nebral. Dve piesne a dosť. Ak sa mi od interpreta páčia iba dve piesne nepočúvam ho, pretože pustiť si celý jeho album je utrpenie. Dnes to už platí aj pre nové veci Janet Jackson. Z našich speváčok mám v obľube najviac Daru Rolins a Janu Kirschner. Ale späť k Jane.

Janu Kirschner považujem sa naozajstnú hudobníčku. Nie je to len obyčajná, bezduchá speváčka interpretujúca hudbu a text iných ľudí. Vo väčšine svojich piesní je textárkou aj autorkou hudby. To je úžasné! A vôbec nie bežné a samozrejmé. Preto Janu veľmi obdivujem. Takto je sebestačná, čo je predpokladom úspechu. A Jana úspešná je. Na albume je desať skvelých skladieb v maxi verziách. Speváčka je tu opäť autorkou hudby aj textov. Považujem to za to najvzácnejšie na celom albume. Má krásny a číry hlas. Myslím si, že je to veľmi pozitívny človek. Cítiť to z jej textov a hudby. Musí mať čistú dušu. Ten kto napíše takú pieseň ako je Pokoj v duši, asi má v duši kľud a vyrovnanosť.

Krajina rovina je nádherný album. Texty sú jednoduché a prekrásne. Počúvate pohodovú hudbu, pri ktorej sa zamýšľate nad životom a nad vzťahmi medzi ľuďmi. Poznám všetky albumy Jany Kirschner. Teda sorry. Všetky nie. Ten prvý neviem zohnať a nepočul som ho. Janu som spoznal až pri jej druhom albume V cudzom meste. Odvtedy neviem o zlom albume Jany Kirschner. Pamätám si, že som CD v Cudzom meste počúval na discmane. Kamarát Peter sa ma opýtal, čo počúvam. Odpovedal som, že Janu Kirschner. „Koho?!?“ Opýtal sa pohŕdavo, lebo ani nevedel, kto to je. Album bol nový a Jana bola neznáma. Až o pár týždňov začal boom okolo CD v Cudzom meste. Môj kamarát Peter bol metalista. A ja si hovorím. No a?….“Ty Peťo, musíš si to vypočuť. Je to ako slovenská Suzanne Vega, alebo Sinéad O´Connor. (Hlúpe príklady viem, ale nič lepšie mi vtedy nenapadlo.) Tá baba má brilantnú angličtinu. Má 19 alebo 20 rokov. Myslím, že je to pecka a bude veľmi populárna.“ A Peťo si V cudzom meste vypočul. Bol nadšený a dral CD do nemoty. A Jana? O pár mesiacov ju poznalo celé Slovensko. Kamaráti mi volali: „Počul si tú Kirschner, je skvelá.“ Ja som sa iba smial. Už som vedel, že je skvelá a že bude populárna. Veľmi populárna.

V minulosti si získala rešpekt aj na českej hudobnej scéne piesňou Bude mi lehká zem. Hovorilo sa, že v Čechách je populárnejšia a obľúbenejšia ako na Slovensku. Myslím, že Jana je zárukou kvality. Dôkazom toho je Krajina rovina, kde sa hudobníci zabávajú, doslova bláznia… cítiť to na hraní. Podobne ako na albume Veci čo sa dejú. Skvelé veci má tá Jana! Milé, nežné, prekrásne. Hlášky ako………….miluješ – nemiluješ, asi mi dnes nestačí……vernosť už sa dneska nenosí….miluješ – nemiluješ, povedz nech som v obraze….sú perfektné!

Recenzenti často píšu, že je to iná a nová Kirschner. Vraj sa už nejedná o popovú speváčku. Krajina rovina je vraj hrubá čiara za predchádzajúcim obdobím, malý úlet a snaha nahrať si to, čo chcem. Blbosť! Veď Veci čo sa dejú sú podobným skvelým úletom. Uvoľneným a hravým. A Jana si už vo Veciach čo sa dejú nahrala, čo chcela a ako to chcela. Nie. Je to inak! Je to stará dobrá Kirschner. Kvalitná a tak krásne emotívna. Precítiť slová, ktoré spieva vie tak úžasne iba Kirschnerka. Je prirodzená. Jej interpretácia spievaného slova nemá na Slovensku konkurenciu. O Jane píšu, že spieva s pokorou, úprimnosťou a predovšetkým s prirodzenosťou. Tak to sedí! To áno! Ďalej som čítal, že hudobnému dielu Krajina rovina dominuje akási „slovenskosť“ pre hodne zastúpené prvky slovenského folklóru. Myslím, že to je absolútne presné. Mám z Krajiny roviny rovnaký pocit. Je to dielko krásne a príjemne slovenské.

Vraj je tento Janin album zrelší. Jednoznačne! Je tu cítiť silnú, sebavedomú a veľmi talentovanú ženu. Má už nejakú tvorbu za sebou a vie presne čo robí. Vie ako by to malo vyzerať a ide priamo za cieľom.

Dokonca som čítal vetu – „Toto nové hudobné dielo má ďaleko od speváčkinho predošlého hudobného pôsobenia, čo môže na veľkú časť fanúšikov pôsobiť negatívne.“ Totálna blbosť! Fanúšikovia poznajú Janu a jej tvorbu. Krajina rovina ja Kirschnerovská až až. Úžasne Kirschnerovská!

A predsa je tu jedna vec, ktorá ma „sklamala“. Album obsahuje iba desať skvelých piesní a mne sa to poriadne máli. Chcelo by to aspoň dvanásť piesní. Hm? Jana polepši sa….: – )

Mimochodom oplatí sa kúpiť si originál, pretože obal je čarokrásne nežný a milý. Umelohmotný obal má ešte papierový prebal…..milé .

Hudbu v diele Krajina rovina charakterizovali v jednom článku ako zádumčivú. Na CD panujú zádumčivé nálady. A to je dokonalé slovo pre toto jedinečné hudobné dielo, ktoré pôsobí ako jeden príbeh, ako jednoliaty celok. Mimoriadne vydarený celok.

Vo svojej rannej šou vo Fun rádiu sa k nadšeniu z Krajiny roviny priznala aj Adela Banášová. Potešilo ma to, pretože Adela ma niekedy čudesný vkus. Potešilo ma, že niekoľko dní za sebou hovorila ráno o tom, aká je Krajina rovina príjemná a skvelá hudba.

Hitom sa už z albumu stala pieseň Keby si bol môj. Na CD je však iná verzia ako ju poznáte z rádií a verím, že Vás príjemne prekvapí. Hitmi sa však stávajú aj piesne Miluješ nemiluješ a Ty a ja.

Slová v piesni Miluješ nemiluješ ma veľmi bavia..:

Prišlo leto, ďalšia zima
Fľaša šumivého vína smutná ako tvoje pokusy…
No napriek kritickému stavu zbytočne si robiť hlavu
Vernosť už sa dneska nenosí..

Miluješ – nemiluješ
Asi mi dnes nestačí
Každý deň márne čakám čím ma zajtra prekvapíš
A žlté ruže zvädli dávno vo váze
Miluješ – nemiluješ povedz
Nech som v obraze

A pieseň Ty a ja…:

Ty a ja sme ako jednoduchá veta,
spomienka minulého leta čo patrí len nám dvom

…..vypočujte si najmä tú druhú vetu a vyslovenie slov – čo patrí len nám dvom….je famózne…neviem sa tu Jany nabažiť….dokonalé!

Poslednou a podľa mňa aj najkrajšou piesňou je Krajina rovina s prekrásnou hudbou a do nej super zapadajúci text:

Krajina rovina čistá jak ľudská dlaň tam medzi horami
Naspäť ma privolá, utíši, pohladí dobrými slovami
Krajina rovina na dlani mozole zaliata slzami
Naspäť ma privolá, pohladí, utíši a ja sa nebránim

Ospalý letný deň, vo vzduchu visí dážď, nevädze belasé
Očami dieťaťa stále sa dívam na ňu aj po čase
Voňavá mäkká zem, teplá jak čerstvý chlieb, myšlienky túlavé
Spomalím dúfajúc, že predsa niečo tu po mne zostane

Dážď ticho spieva v diali, žiaľ už ma nepopáli
Ten kút sveta je mi blízky, utekám, keď smutno mi je.

Jana Kirschner píše texty srdcom. Text piesne Krajina rovina je toho dôkazom. Vyznanie rodnej krajine, ktoré je krásne a úctivé. Vyjadruje, že Slovensko ostáva pre Janu najdôležitejšou, srdcovou a rodnou krajinou. A to som rád. Jana si suuuper. A Vy? Šup do obchodu pre Krajinu rovinu.

Čas na pamiatky

16.11.2010

V súčasnosti sa už ročné obdobia začínajú a končia nečakane. Je to akési posunuté. Tohto roku prišla jeseň opäť náhle a veľmi skoro. A my sa musíme prispôsobiť. Jeseň je nádherné ročné obdobie. Hýri farbami. Prvá polovica jesene zvykne byť teplá, poznačená babím letom. Slnko už začína byť zubaté. Stromy sa menia na maliarsku paletu. A to je čas na [...]

Porušenie lekárskej etiky, alebo iba práca lekára na Slovensku? – 2. časť

19.09.2010

Nerád píšem pokračovania svojich článkov, ale urobím výnimku. Článok rozvíril celkom slušnú a zaujímavú debatu. Rozhodol som sa na ňu reagovať. Uvažoval som, že napíšem pár viet do komentárov, ale žiaľ evidentne potrebujem viac priestoru. Mám potrebu udalosti dovysvetľovať pre ľudí, ktorí sa zapojili do debaty. Chcem-nechcem idem s tým na sklo. Článok bol [...]

Porušenie lekárskej etiky, alebo iba práca lekára na Slovensku?

10.09.2010

Ráno som prišiel na vyšetrenie k svojej obvodnej lekárke, ktorú navštevujem už niekoľko rokov. V čakárni som sa zapísal do poradovníka. Keď vyšla zdravotná sestra, podal som jej kartu poistenca a povedal som jej, že som prišiel na celkovú zdravotnú prehliadku a pravdepodobne mi bude treba odobrať krv. Prišiel som nalačno. Sestrička povedala, že je to v poriadku, nech [...]

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

fico, šimečka

Prieskum: Smer vedie, ale PS a Hlas sú blízko. V parlamente by boli aj SNS a Republika

28.04.2024 14:45

Najvyššie preferencie v apríli má strana Smer, ktorá by získala 21,1 percenta hlasov. V parlamente by bolo podľa prieskumu Focusu 7 strán.

enaam

iba pocity, názory, postrehy, nie vždy však pozitívne, relax duše...písanie o živote, knihách, kultúre, vzťahoch ....

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 47702x
Priemerná čítanosť článkov: 3669x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy