Založ si blog

Porušenie lekárskej etiky, alebo iba práca lekára na Slovensku?

Ráno som prišiel na vyšetrenie k svojej obvodnej lekárke, ktorú navštevujem už niekoľko rokov. V čakárni som sa zapísal do poradovníka. Keď vyšla zdravotná sestra, podal som jej kartu poistenca a povedal som jej, že som prišiel na celkovú zdravotnú prehliadku a pravdepodobne mi bude treba odobrať krv. Prišiel som nalačno. Sestrička povedala, že je to v poriadku, nech počkám. Pani doktorka vyšetrila niekoľkých pacientov a potom som prišiel na rad ja. Posadil som sa u pani doktorky v ambulancii a tá sa ma podráždene opýtala, aký mám problém a prečo žiadam odber krvi. Vysvetlil som jej, že chcem kompletnú zdravotnú prehliadku, pretože som ju dávno neabsolvoval a aj tú čo som absolvoval nebola dokončená a potrebujem istotu, že som v poriadku, nakoľko sa tak necítim. Podráždeným tónom mi povedala, že keby mi vyúčtovala odber krvi tak sa nedoplatím. Čo teda nechápem!!? Ďalej mi povedala, že som ju poriadne nasral (píšem to doslovne) a zvýšeným tónom mi oznámila, že ona je tu citujem…“pani domu“ a nebudem tu sestričke hovoriť, čo chcem a nechcem. Opýtala sa ma, aký mám dôvod pre vyšetrenie a ja zaskočený frontálnym útokom, ktorý začal hneď ako som si sadol na stoličku som bľabotal, že potrebujem kompletné zdravotné vyšetrenie. Opäť mi zdôraznila, že snáď ju najprv o to požiadam a nebudem to oznamovať sestričke. Vysvetlil som jej, že je to nedorozumenie, že som to sestričke spomenul preto, lebo podľa mojich informácii sa robia odbery do 8.30 hod. a nevedel som, kedy prídem na mňa poradie a bude veľa hodín, krv mi nevezme a ja budem musieť prísť znova. Pani doktorke O. O. som spomenul, že za všetko sa u nej platí (kladenka, celodenné ošetrenie, zdravotná prehliadka, akékoľvek zdravotné potvrdenie atď….najprv zaplatíte a potom pani doktorka rieši problém) čo som samozrejme ochotný urobiť, a nevidím preto na tom nič zlé, keď žiadam o vyšetrenie.

Ohradil som sa proti jej jednaniu a zdôraznil som jej, že sa vždy bojím k nej prísť na vyšetrenie, pretože je na mňa pri každej návšteve veľmi nepríjemná a spomenul som to známym, ktorí mi odporučili vziať si od nej zdravotnú kartu. Oblúkom mi cez stôl hodila kartu ako psovi so slovami: „Tu máte a riešte si to!“ Ohradil som sa, že takto so mnou jednať nemôže. Povedala, nech vypadnem. Poďakoval som jej za všetko čo pre mňa urobila v minulosti, načo mi pani doktorka opäť povedala, nech vypadnem, čo sa mi za pár sekúnd zopakovala. Oznámil som jej, že sa na ňu budem sťažovať u riaditeľa polikliniky, načo ma doslova a do písmena spolu so sestričkou vysmiali, že tu je súkromná ambulancia pani doktorky a riaditeľ polikliniky nič nezmôže a pani doktorka mi opäť už ani neviem po koľký krát povedala, nech si zbalím veci a vypadnem, pretože sa nachádzam na cudzom majetku. Roztrasený a šokovaný som vypochodoval z ambulancie. Nič som neurobil, a preto nechápem prístup pani doktorky O.O. Ako sa môže ku mne takto primitívne správať? Slová nasral, vypadnite snáď nepatria do slušnej konverzácie a všetko sa dá riešiť v pokoji! Prišiel som o deň dovolenky nakoľko som nemal potvrdenie o návšteve lekára. Kto mi ju nahradí?

Pani doktorka sa svojím jednaním dopustila viacerých priestupkov:

  1. porušila lekársku prísahu, pretože ma bezdôvodne odmietla ošetriť

  2. správala sa ku mne nezdvorile

  3. zvýšila na mňa hlas

  4. vyhodila ma z ambulancie

  5. bola ku mne maximálne arogantná, čo je podľa mojej mienky s lekárskym povolaním nezlučiteľné

  6. vrátila mi kartu, aj keď som ju o to nežiadal

V závere chcem napísať ešte niekoľko závažných skutočností a skúsenosti s pani doktorkou z minulosti:

  1. pri vyšetreniach u pani doktorky O.O. bola na mňa pani doktorka nepríjemná a mimoriadne náladová – za celé tie roky mala snáď iba raz dobrú náladu

  2. pri každej návšteve mi zdôrazňovala, koľko má roboty a každý po nej niečo chce a ona nevládze

  3. pri každej návšteve mi zdôrazňovala, ako veľa musí pracovať a ako málo má za to zaplatené a že je to nevďačná robota

  4. keď mi pri vysekávaní zuba č. 8 zlomili sánku, tak ma hospitalizovali v nemocnici. Po prepustení má ošetrujúci lekár poslal za pani doktorkou, aby mi pravidelne pichala injekcie na ešte lepšie zhojenie kosti. Reagovala tak, že vrieskala na mňa, že ona to nemôže predpísať, úplne zhodila toho lekára, nechcela mi pomôcť, odišiel som. Zohnal som si injekcie a o pár dní som prišiel opäť za pani doktorkou, aby mi pichli prvú injekciu, čo mi odmietli. Keď som sestričke zdôraznil, že je to ich povinnosť, veď sú zdravotníci, potom mi horko – ťažko injekciu pichla, ale ostatné som si musel dať pichať už inde. Nezabudnuteľná spomienka!!!

  5. pri popisovaní akýchkoľvek mojich zdravotných ťažkostí ma pani doktorka vysmievala, povedala mi, že som chlap a niečo musím vydržať, čo na mňa pôsobilo tak, že tým, že som prišiel ju obťažujem a mohol som sa asi vyliečiť aj sám doma, veď mám iba teplotu. Tých príkladov by bolo nespočetne veľa….

A tak sa pýtam. Platím štátu dane, platím si pravidelne zdravotné poistenie, keď som mal dve zamestnania, platil som ho dvakrát. Som slušný a inteligentný človek. Prečo potom na mňa útočí lekárka, ktorá by mala pomáhať ľuďom, byť milá a správať sa ako inteligentná odborníčka?? Ako si môže dovoliť povedať lekárka pacientovi nech vypadne, a že je na súkromnom majetku. Oprávňuje ju na to jej vzdelanie alebo azda vek?? Prečo vyvoláva konflikty a všetky problémy a nedorozumenie rieši konfliktne?? Musím to tolerovať?? Ide o to, že súkromné problémy prenáša pani doktorka do práce?? Môže človek, ktorý sústavne nezvláda svoje emócie vykonávať takéto povolanie, ktoré je vlastne poslaním?? Prečo si viacerí ľudia vzali podľa mojich informácií zdravotnú kartu od pani doktorky?? Spolieha sa pani O.O. na to, že za zatvorenými dverami ambulancie, kde nemám svedka a ona má na svojej strane ešte aj zdravotnú sestru si môže dovoliť absolútne všetko?? Je tu veľa nezodpovedaných otázok. Pani O.O. vie zdôrazniť, že je súkromná lekárka, ale nemala by sa podľa toho aj správať k pacientom, ktorí sú zároveň aj jej klientmi, nakoľko majú slobodnú voľbu lekára?? Prečo pani doktorka berie evidentne ľudí ako tovar na bežiacom páse??

Samozrejme, že sťažnosť som napísal. A nie jednu. Zdravotná poisťovňa bola veľmi úctivá a boli radi, že som im to oznámil. Písali mi že, také veci sa diať v žiadnom prípade nesmú. Horšie to už bolo s lekárskou komorou. Žiaľ vrana k vrane sadá a oko jej nevykole. Bolo mi písomne oznámené, že pani doktorka neporušila žiadnu lekársku etiku tým, že ma odmietla ošetriť. Nemal som žiadny vážny problém. To, že mi zdravotnou prehliadkou mohli zistiť aj nejaké vážne ochorenie, to neva. Koho to zaujíma? Jednoducho som tam neumieral pred jej očami, ale odišiel som po vlastných a preto jej postup bol úplne v poriadku. A čo sa týka jej chovania? Prosím Vás pekne…je to slovo proti slovu….čiže môžem si trhnúť. Najbližšie na akékoľvek stretnutie – diktafón, mamičku, otecka alebo partnerku pod pazuchu ako svedka a tak hajde k lekárovi na vyšetrenie. Aha, ešte čisté trenky. A takýto lekári sa búria a chcú vyššie platy?? Verejným tajomstvom je, že musíte pani doktorke nosiť „upomienkové“ predmety, či všimné, potom vraj nemá arogantný tón. A pozor, to je len obvodná lekárka!!!

Čas na pamiatky

16.11.2010

V súčasnosti sa už ročné obdobia začínajú a končia nečakane. Je to akési posunuté. Tohto roku prišla jeseň opäť náhle a veľmi skoro. A my sa musíme prispôsobiť. Jeseň je nádherné ročné obdobie. Hýri farbami. Prvá polovica jesene zvykne byť teplá, poznačená babím letom. Slnko už začína byť zubaté. Stromy sa menia na maliarsku paletu. A to je čas na [...]

Krajina rovina

27.09.2010

Diskutovaný album speváčky Jany Kirschner. Pri prvom vypočutí som bol mierne zmätený. A to Janu zbožňujem! Hah, lenže toto vážení nie je hudba na prvé počutie! Ani náhodou! Ja som síce skôr na tancovanie. Rád počúvam rýchle, dynamické piesne, pri ktorých sa môžem vyblázniť do nemoty. Krajina rovina je však album na počúvanie. Je nevyhnutné si pohodlne ľahnúť [...]

Porušenie lekárskej etiky, alebo iba práca lekára na Slovensku? – 2. časť

19.09.2010

Nerád píšem pokračovania svojich článkov, ale urobím výnimku. Článok rozvíril celkom slušnú a zaujímavú debatu. Rozhodol som sa na ňu reagovať. Uvažoval som, že napíšem pár viet do komentárov, ale žiaľ evidentne potrebujem viac priestoru. Mám potrebu udalosti dovysvetľovať pre ľudí, ktorí sa zapojili do debaty. Chcem-nechcem idem s tým na sklo. Článok bol [...]

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaň nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

enaam

iba pocity, názory, postrehy, nie vždy však pozitívne, relax duše...písanie o živote, knihách, kultúre, vzťahoch ....

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 47422x
Priemerná čítanosť článkov: 3648x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy