Založ si blog

Úvodník do písania

Napadlo mi, že chcem písať. Ale o čom? Vždy ma bavila literatúra, obdivoval som spisovateľov. Považoval som za veľmi ťažké niečo zmysluplné napísať. Spisovatelia a novinári boli u mňa nadľudia. Až do chvíle, keď som asi dozrel. Začal som sa na knihy a články pozerať kritickými očami. Rýchlo som zistil, že niektoré sú takmer neprekonateľné, niektoré dobré, no veľa je úplne strašných a napriek tomu publikovaných. A zo stoličky ma dvihli bulvárne články, ktoré boli typu, že jedna pani povedala a písané boli ako slohová práca žiačika v štvrtej triede základnej školy, nie dajme ho aspoň do piatej triedy. Veď v slohových prácach som bol dobrý aj ja a vraj výborný. A??

Stále častejšie som si vravel: „Haló, veď to dokážem aj ja!“ Tieto záchvevy „talentu“ som nebral vážne. Myšlienky na písanie, však boli otravné a neodbytné. Čo s tým? Za pokus by to stálo. Čo môžem stratiť? Skúsim to?

Objavil sa však iný problém, lenivosť. Uf, prekonať lenivosť, sadnúť si a do niečoho sa vložiť, uf = nadľudské úsilie. Možno aj tým sú novinári a spisovatelia iní a obdivuhodní. Dokážu trpezlivo sedieť na zadku a tvoriť. V mysli sa mi začali rodiť pochybnosti, či to nie je náhodou iba falošný pocit, tá otravná potreba písať. Veď každý druhý človek si myslí, že dokáže napísať knihu. Vraj všetci v sebe nosíme nejaký príbeh. Je to skutočne tak? Prečo potom ten každý druhý človek knihu nenapíše??

Častokrát sa mi zdá, po prečítaní niektorých „lacných“ článkov a kníh, že je to skôr o trpezlivosti dokázať sedieť na zadku ako o talente. A tak som sa konečne prilepil k stoličke a píšem. Čo z toho bude? Najskôr nič. A síce predsa. Už to mám! Budem mať pokoj v duši. Možno sa rozpíšem a napíšem knihu plnú skvelého deja. Prinajhoršom plnú skvelého sexu. Dnes to fičí. Pardon, to fičalo vždy. Nie, nie malo by to mať aj nejakú hlbšiu myšlienku. Nič lacné! Niečo duchaplné! Snáď ma niečo napadne. Zatiaľ budem písať krátke útvary, ktoré by mohli byť článkami. Vlastne, asi ani to nie. Bude to iba vyjadrenie mojich názorov a pocitov na veci okolo mňa. Je potrebné sa rozpísať. Aspoň sa ukáže o čo tu vlastne ide. „Talent“ sa môže rýchlo stratiť, najmä vtedy ak tam nikdy nebol a bol to iba pocit, že akože viem.

Mal by som byť opatrný a nerobiť gramatické chyby. Pôsobí to rušivo, trápne a priblblo. No už teraz viem, že sa tomu nevyhnem. Mám ďaleko od pána Dokonalého. No musím sa priznať, že nemám predstavu, ako sa niektoré výrazy píšu. A sú nespisovné, čo mi síce nevadí, pretože niekedy oveľa lepšie vystihujú podstatu vecí, len ako ich napísať. Super, okrem pokoja v duši získam aj nové vedomosti, pretože asi si budem musieť oprášiť gramatiku slovenského jazyka.

Uf, a je tu ešte jeden problém. Ako budem písať svoje názory? V názoroch na veci okolo mňa som často pichľavý a miestami ironický. Napríklad veľmi ma brala Adela Banášová, ale v ČeskoSlovenskej SuperStar ma nekonečne nudí. A neviem prečo? Môžem to tu tak streliť? A koho to zaujíma? Bolo by to zaujímavé, keby som sa vedel dopracovať k tomu, že prečo. No uvidíme. Verím, že to všetko príde. Snáď časom.

Teraz je dôležité, že konečne píšem. Že o ničom? Koho to dnes trápi? Veď píšem pre svoj pokoj v duši, pre svoje uspokojenie. Možno niečo vypíšem…..: – )

Komentare zo stareho blogu:

  1. Úvod je celkom podarený,
    teraz už smelo do ozajstného písania. A do perexu píš len nejakú upútavku, rozšírený nadpis…
    publikované: 21.09.2009 20:41 | autor: panigani (e-mail, web, autorizovaný)
  2. enaam
    píš, ako ti už poradili do článku, perex je len na nachutenie..Adelku pozerám teraz, je ozbrojená a pasuje jej to….:-))
    publikované: 21.09.2009 20:44 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Prečo nuda
    tiež sa v duchu pýtam, čo je tak zaujímavé na Superstar, keď mňa to poväčšine nudí alebo je to tak trápne, že musím utiecť preč.
    Ja viem, prachy nepustia a kontrakt na moderovanie hentoho nebol asi z tých, čo racionálna osoba odmietne. Ale povedzme si narovinu, je to furt o tom istom a niet tam čo moderovať. Občas nezaškodí nebrať všetko, čo sa núka.

    Preto mojou najobľúbenejšou reláciou stále zostávajú večerníčky. Vivat prasiatko, zajko a zajačiky v Mackovi Uškovi

    publikované: 22.09.2009 11:50 | autor: baladína (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Poďakovanie
    Ďakujem za cenné rady. Sľubujem, polepším sa. Som ešte také začínajúce teliatko. No nejako sa mi to nedalo vložiť, tak som to strelil do perexu, celý šťastný, že tam to išlo. A chyba. Ďakujem za povzbudzujúce slová.
    publikované: 22.09.2009 13:08 | autor: Enaam (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. vitaj,
    aj ja som ta prisla povzbudit:-)tak do toho!:-))
    publikované: 22.09.2009 13:55 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Vivat
    aj teliatko ! 🙂
    Ešte vždy si to nestrelil do nadpisu, na prvýkrát si dobrý. Napíš, čo ti na jazyk príde.
    Ktorá kniha je podľa teba výborná
    ?
    publikované: 22.09.2009 16:18 | autor: baladína (e-mail, web, neautorizovaný)

Čas na pamiatky

16.11.2010

V súčasnosti sa už ročné obdobia začínajú a končia nečakane. Je to akési posunuté. Tohto roku prišla jeseň opäť náhle a veľmi skoro. A my sa musíme prispôsobiť. Jeseň je nádherné ročné obdobie. Hýri farbami. Prvá polovica jesene zvykne byť teplá, poznačená babím letom. Slnko už začína byť zubaté. Stromy sa menia na maliarsku paletu. A to je čas na [...]

Krajina rovina

27.09.2010

Diskutovaný album speváčky Jany Kirschner. Pri prvom vypočutí som bol mierne zmätený. A to Janu zbožňujem! Hah, lenže toto vážení nie je hudba na prvé počutie! Ani náhodou! Ja som síce skôr na tancovanie. Rád počúvam rýchle, dynamické piesne, pri ktorých sa môžem vyblázniť do nemoty. Krajina rovina je však album na počúvanie. Je nevyhnutné si pohodlne ľahnúť [...]

Porušenie lekárskej etiky, alebo iba práca lekára na Slovensku? – 2. časť

19.09.2010

Nerád píšem pokračovania svojich článkov, ale urobím výnimku. Článok rozvíril celkom slušnú a zaujímavú debatu. Rozhodol som sa na ňu reagovať. Uvažoval som, že napíšem pár viet do komentárov, ale žiaľ evidentne potrebujem viac priestoru. Mám potrebu udalosti dovysvetľovať pre ľudí, ktorí sa zapojili do debaty. Chcem-nechcem idem s tým na sklo. Článok bol [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

enaam

iba pocity, názory, postrehy, nie vždy však pozitívne, relax duše...písanie o živote, knihách, kultúre, vzťahoch ....

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 47673x
Priemerná čítanosť článkov: 3667x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy