Založ si blog

Lea

Láska premôže všetko. (Omnia vincit amor)

Poznal som jedno krásne dievča. Volala sa Lea. Spoznali sme sa v knižnici, keď sa celá polička kníh vďaka mojej nešikovnosti zosypala na mňa. Lea mi vtedy pomohla knihy pozbierať a poukladať.  Mala krásne husté čierne vlasy, ktoré mala pristrihnuté povyše pliec. Najkrajšie na nej boli jej zelené oči, ktoré pôsobili milo a zároveň vzdorovito. Jej súmerná a štíhla postava upútala nejedného mladého muža.

Od toho dňa v knižnici, sme sa stretávali stále častejšie. Chodili sme na večere, do kina, na zmrzlinu, ale aj do parku. Vždy mala dobrú náladu. Jej smiech málokedy ustal. Aj v ťažkých situáciách mala vždy na ústach úsmev. Lea bola slnkom môjho života – smiech , krása a radosť zároveň. Nemohol som bez nej vydržať ani päť minút. Veľmi silno som ju miloval. S Leou som prežil tie najkrajšie chvíle, ktoré sa nikdy nebudú opakovať. Tie krásne príhody, výlety a prechádzky lesom. Nekonečné rozhovory o všetkom možnom. Krajšie chvíle si neviem ani predstaviť. Jedine ona bola tá pravá. Moja jediná veľká láska. Och Bože, prečo si mi ju vzal? To preto, že bola taká veselá, prekypovala elánom do života a svet bol pre ňu hrou? To preto? Čím sa previnila? Och prečo, prečo sa to stalo?

Mali sme plno plánov do budúcnosti. Raz Lea povedala : „Čakám Tvoje dieťa“. Objal som ju a prudko stisol. Veselo vykríkla. Spolu sme sa rozosmiali. Tešili sme sa. Od šťastia sa nám chcelo kričať, smiať, plakať a volať: „Chce sa nám žiť, tak veľmi žiť!“ Bože, prečo si mi ju vzal? Nikomu nič neurobila, ale Ty si ju vzal mne , jej rodičom a priateľom. Vzal si ju ľuďom, ktorí ju veľmi milovali. Ale prečo?

V jeden krásny jarný deň sme išli mestom, prezerali si výklady obchodov a smiali sa. Prišli sme ku kvetinárke, ktorá pokrikovala na ľudí, aby si kúpili prvé fialky. Kúpil som Lei kytičku fialiek a zašli sme na zmrzlinu. Mala nezvyčajne dobrú náladu. Smiala sa z každej maličkosti. Jašila sa. Všade bolo plno ľudí. Mesto ožilo. Ako sme tak išli ulicou, Lea sa mi skryla. Obzeral som sa, ale nikde som ju nevidel. Medzi toľkými ľuďmi ju bolo ťažké nájsť. Napadlo mi však, že sme prešli okolo pútača, na ktorý sa lepia plagáty. Podišiel som k stojanu a spoza neho so smiechom vybehla Lea. Pozerala sa na mňa, usmievala sa na mňa, kývala mi a pomaly cúvala. Vzdialenosť medzi nami bola asi dvadsať metrov. Volal som nech ide späť a nech sa už neblázni. Ani som si nevšimol, ako sa dostala na cestu a vzápätí na koľaje električky. Všetko sa to odohralo za pár sekúnd. Zrazu sa zo zákruty blysla električka. Vykríkol som: „Lea, Lea!!!“ Nechápavo pozerala na mňa. Rozbehol som sa. Vzápätí sa obrátila a zbadala električku. Vykročila preč z koľajníc. Brzdy zaškrípali. Bolo neskoro. Ozval sa náraz, tupý úder, alebo čo to bolo. Neviem to ani nazvať. Bolo to niečo také, ako keď vám vypadne z rúk nejaká vec. Neželám to nikomu vidieť a zažiť. Vidieť zomrieť najbližšieho človeka. Desivé! Padol som na kolená. Ľudia sa obzreli. Ulica zastonala. Celý dav ľudí zborovo zhíkol a o chvíľu sa ulicou rozprestrelo hrobové ticho. Dotackal som sa k električke, kde sa zbiehali ľudia. Zúfalo som stonal a volal Leine meno. Sám som nevedel, čo robím. Nemohol som sa spoznať. Zavýjal som ako pes. Niekoľko mužov mi pomohlo Leu vytiahnuť spod kolies tohto dopravného prostriedku, ku ktorému prechovám od tej doby nepriateľské city, ba až odpor. Ľudia telefonovali. Volali záchranku a políciu. Ako cez stenu som počul hlas nejakej ženy, ktorá vrieskala do telefónu, že potrebujú okamžite sanitku a lekára, pretože sa stala nehoda.

Lea v rukách pevne držala kytičku fialiek. Z úst jej vytekal tenký červený pramienok tekutiny, tak dôležitej pre život. Na tvári jej poihrával ešte aj teraz úsmev, akoby chcela povedať: „ Nie ja nie som mŕtva, to sa vám všetkým len tak zdá, ja sa hneď zobudím, ja sa vrátim.“ Môj krásny a večný smejo. Ach Bože, prečo si to dopustil? Plakal som tam kľačiac nad ňou, ako malý chlapec. Prišli záchranári. Prezreli ju. Jeden z nich sa zohol nad Leou a zatvoril jej oči.

Moja láska, môj drahokam, moje všetko . Lea bola preč. Navždy.

Lea ja na Teba nikdy nezabudnem. Nikdy! Rozumieš?! Často myslím aj na naše dieťa. Bolo by to dievča alebo chlapec? To sa už Lea nedozviem, ani Ty ani ja.

Komentáre k starému blogu:

  1. Omnia vincit amor
    večná pravda, krásne napísané, dúfam že nie aj prežité…
    publikované: 17.11.2009 17:40 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Willi,
    krásny, smutný a nekonečný pribeh. Keď nás milujúci človek opustí nečakane vo chvíli najväčšieho šťastia, je to ešte horšie. Nech žije v tvojom srdci i naďalej, ale už len ako spomienka na niečo krásne. Ty nezabúdaj ďalej žiť skutočný život s niekým, kto by ťa miloval a koho by si miloval ty. Veď Lea by určite chcela, aby si bol šťastný a nebol sám
    publikované: 17.11.2009 19:05 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)

Čas na pamiatky

16.11.2010

V súčasnosti sa už ročné obdobia začínajú a končia nečakane. Je to akési posunuté. Tohto roku prišla jeseň opäť náhle a veľmi skoro. A my sa musíme prispôsobiť. Jeseň je nádherné ročné obdobie. Hýri farbami. Prvá polovica jesene zvykne byť teplá, poznačená babím letom. Slnko už začína byť zubaté. Stromy sa menia na maliarsku paletu. A to je čas na [...]

Krajina rovina

27.09.2010

Diskutovaný album speváčky Jany Kirschner. Pri prvom vypočutí som bol mierne zmätený. A to Janu zbožňujem! Hah, lenže toto vážení nie je hudba na prvé počutie! Ani náhodou! Ja som síce skôr na tancovanie. Rád počúvam rýchle, dynamické piesne, pri ktorých sa môžem vyblázniť do nemoty. Krajina rovina je však album na počúvanie. Je nevyhnutné si pohodlne ľahnúť [...]

Porušenie lekárskej etiky, alebo iba práca lekára na Slovensku? – 2. časť

19.09.2010

Nerád píšem pokračovania svojich článkov, ale urobím výnimku. Článok rozvíril celkom slušnú a zaujímavú debatu. Rozhodol som sa na ňu reagovať. Uvažoval som, že napíšem pár viet do komentárov, ale žiaľ evidentne potrebujem viac priestoru. Mám potrebu udalosti dovysvetľovať pre ľudí, ktorí sa zapojili do debaty. Chcem-nechcem idem s tým na sklo. Článok bol [...]

pellegrini korčok, tv markíza, debata

Posledný prieskum SANEP pred prezidentskými voľbami: Najskôr tesné, potom jasné

19.03.2024 12:30

Hlavnými favoritmi slovenských prezidentských volieb zostávajú Peter Pellegrini a Ivan Korčok. Ako ďaleko je od nich Štefan Harabin?

Bratislava protivládny protest rtvs

Pod hromadnú pripomienku liberálov k zmenám v RTVS sa podpísalo vyše 11 000 ľudí

19.03.2024 12:14

Návrh zákona nerozdeľuje súčasnú RTVS, mení však kreovanie orgánov telerozhlasu.

čaputová, pavel

Čaputová po schôdzke s Pavlom: Vzťahy medzi ČR a SR sú predurčené k blízkosti. Našu spoluprácu však treba budovať a upevňovať

19.03.2024 11:40

Prezidentka Zuzana Čaputová sa počas návštevy Prahy stretla so svojím českým náprotivkom Petrom Pavlom.

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

enaam

iba pocity, názory, postrehy, nie vždy však pozitívne, relax duše...písanie o živote, knihách, kultúre, vzťahoch ....

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 47350x
Priemerná čítanosť článkov: 3642x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy